Kopi Radix

Sebahagian maklumat produk ini telah dikeluarkan daripada web atas sebab-sebab yang tidak dapat dinyatakan.  Sila lawati laman web rasmi HPA untuk maklumat lain atau hubungi admin web dan para pengedar HPA.

Khasiat Kopi Radix:

Menghilangkan Sakit Sendi dan Sakit Pinggang
Penyakit arthritis dan rheumatism terjadi hasil daripada peradangan yang berpunca dari ketidak seimbangan suhu. Kesannya mewujudkan kelebihan asid seperti asid urik yang menyebabkan gout. Kopi Radix akan bertindak secara diuretik (memperbanyakkan kencing) dengan melakukan pengimbangan suhu dan asid. Terdapat testimoni yang banyak yang menceritakan kelebihan penggunaan Radix yang dapat menghilangkan sakit pinggang dan lutut.

Demam Panas

Minuman Kopi Radix akan menghilangkan rasa hendak demam jika diambil pada peringkat awal kerana bahan yang terdapat dalam Radix akan meningkatkan sistem imuniti untuk membunuh kuman yang menyerang tubuh. Tindakan bioflavonoid akan meningkatkan lagi aktiviti sel-sel imuniti dengan mempercepatkan pergerakan ke tempat serangan. Minuman Kopi Radix akan menyebabkan seseorang itu kencing dengan banyak, berpeluh dan terasa dahaga. Kesan dahaga ini membuatkan seseorang pesakit itu banyak minum air di mana suhu tubuh akan kembali stabil.

Radix Untuk Kaum Wanita
Radix mempunyai bahan antioksidan yang boleh memerangkapkan radikal bebas yang menyebabkan pelbagai penyakit. Bagi wanita yang menghadapi masalah keputihan, lelehan cecair ini dapat dihilangkan dengan hanya meminum Kopi Radix, begitu juga dengan senggugut. Kopi Radix mempunyai kesan detoksifikasi yang boleh mengeluarkan keracunan di hati dan membetulkan perjalanan darah. Bagi wanita yang menopouse, mereka memerlukan pytoestrogen dan kalsium untuk tulangnya dan ini boleh didapati dalam Kopi Radix.

Kopi Radix Untuk Penyakit Berkaitan Kadar Gula Tinggi Dalam Darah & Tekanan Darah Tidak Normal
Radix juga mengandungi betasitosterol dan stigmasterol yang bertindak sebagai hipoglisemik (menurunkan paras glukos). Kekuatan gandaan diuretik menjadikan Kopi Radix juga boleh digunakan untuk merawat tekanan darah tidak normal.

http://sihatsmartstore.com/wp-content/uploads/2015/01/kopi-radix-original.jpg

Kopi Radix mengandungi 7 herba pilihan :

1. Tongkat Ali (AFRODISIAK/ANTIOKSIDAN).
2. Pokok Mata Pelanduk (DIURETIK).
3. Pokok Teja Lawang (KARMINATIF).
4. Pokok Tebu Gajah (ANTIDOT).
5. Pokok Mengkudu Hutan (LAXATIF).
6. Halban (IMUNITI).
7. Larak Hutan (KARDIOTONIK).

Dapatkan Kopi Radix Original dari kami, pengedar sah produk HPA.

Elakkan terbeli kopi tiruan di pasaran yang dijual dengan harga lebih murah daripada biasa.

1. Pek Jumbo: 32 paket

Harga Pasaran
Semenanjung Malaysia: RM 34.00
Sabah & Sarawak: RM 36.00

2. Kopi berbentuk papan: 20 paket

Harga Pasaran
Semenanjung Malaysia: RM 22.00
Sabah & Sarawak: RM 24.00

 

84 thoughts on “Kopi Radix”

  1. Assalamualaikum….Saya ingin keterangan :-
    1) Bagi pesakit kencing manis, darah tinggi,
    kolestrol tinggi, pesakit jantung yang
    memang mengambil ubat doktor, Bilakah waktu
    yang sesuai bagi mereka meminum kopi radix?
    Adakah perlu dijarakkan masa tertentu selepas
    mengambil ubat doktor?

    2) Bagi kanak-kanak atau remaja, boleh atau
    tidak mengambil kopi radix sebagai minuman
    harian?
    Jika boleh berapa kali sehari boleh diambil?

  2. Waalaikumussalam Pn Farahin,
    1) Jarakkan masa 3 jam antara pengambilan herba dan ubat doktor. Amalkan herba 30 minit sebelum makan kecuali gastrik makan selepas makan. Minum pagi dan petang.

    2) Boleh. Produk HPA boleh diamalkan oleh kanak-kanak. Maksimum pengambilan kopi ini ialah 6 paket sehari. Jangan lebih dari 6 paket. Mulakan dgn 1 atau 2 paket terlebih dahulu bagi yang baru hendak mengamalkannya.

  3. Assalamulaikum,

    saya nak tanya boleh tak orang mengandung minum kopi radix
    dan kalau boleh berapa dos yang boleh ?

    Sekian
    zainon.

  4. bagaimana kesan kopi radix ke atas pesakit barah otak yang kritikal??berapa kali yang sepatutnya mereka ambil dlm masa sehari??

  5. Waalaikumussalam En Zainon, Kopi Radix boleh diminum oleh wanita hamil. Minum dgn dos yg rendah, 1 atau 2 paket sehari. Banyakkan minum air kosong 8-10 gelas sehari.

    Cik Faiszah, utk pesakit barah otak, adalah dicadangkan agar anda mendapatkan nasihat drpd herbalis HPA terlebih dahulu. Ada tambahan produk herba yg lain yg perlu diambil utk penyakit ini. Anda boleh hubungi Pn Habshah, 0193337245 utk mendapatkan nasihat ttg produk yg sesuai.

  6. Soalan dari Ain:
    http://duniaherbahpa.wordpress.com/2007/03/03/kopiradix/#comment-947

    Salam, dalam kopi mestilah ada kaffein betul tak? kaffein kalau diambil dalam dos berlebihan mmbahayakn juga,,, jadi kopi radix ni ada kaffein ke? ada jurujual HPA yg bgtau saya bhw kaffein ni telah dineutralkn oleh herba dalam kopi ni, sejauh mana kebenaran ini? dan herba apa yg meneutralkan kaffein tu?

    Jawapan kami:
    Semua kopi mempunyai kafein termasuk Kopi Radix tetapi disebabkan Kopi Radix disinergi bersama 7 herba yang salah satunya ialah Herba Tebu Gajah yang bersifat antidot (penawar racun), ia berjaya mengurangkan kandungan kafein dalam kopi, justeru tidak memberi apa-apa kesan buruk kepada tubuh badan manusia. Kandungan kafein di dalam sampel Kopi Radix yg telah dibuat ujian makmal ialah: 0.0009 mg/ml (sangat rendah). Wassalam.

  7. Asslalamualaikum,
    Saya bangga dengan barangan HPA kerana lambang kekuatan orang Islam cadangan saya supaya barangan tersebut di pek seumpama milo ,kopi atau susu dalam bebentuk tin yang diletakan di pasarya .Setidak-tidaknya boleh dibeli untuk kegunaan keluarga.Malah saya mendoakan satu hari nanti rakyat malaysia seawal kanak -kanak tidak lagi cuma pandai menyebut Milo,Ovaltine tapi Radix….

  8. Assalamu’alaikum wrwb, saya ingin membagi pengalaman saya,rasanya perlu saya bagi siapa tahu ada diantara pembaca yang bisa mengambil hikmah ini.Ceritanya saya gampang masuk angin,kalo telat makan atau olah raga ditempat terbuka bahkan kadang2 tanpa sebab,bangun tidur rasanya terkadang kepala berat perut mual.Saya sangat sedih dengan kondisi badan yang lemah.Alhamdulillah sejak saya mengenal HPA,kalo tanda tersebut diatas menyerang, langsung saya ambil kopi radik ditambah tujuh angin 2 kapsul,saya buka kapsulnya kemudian saya campur dengan kopi.Alhamdulillah saya tidak jadi sakit.Trimakasih HPA saya begitu yakin dengan produk HPA,semoga tambah jaya.

  9. Saya memang minum kopi radix,kadang sampai 6 sacet sehari tergantung keperluan.masalahnya saya rasa semakin lama saya minum kopi radix semakin saya bergantung kepadanya. maksudnya saya perlu minum kopi radix untuk kekal cergas,kalau tak minum akan jadi sebaliknya.saya nak tau kenapa jadi begitu?adakah saya sudah ketagih ?sakit sendi sewaktu bangun tido & keletihan tak bermaya hilang jika minum kopi radix,tapi kalau tak minum sakit sendi & keletihan masih ada.boleh bagi penjelasan

  10. Salam NOR, Kopi Radix bebas dari segala bahan yg berunsur ketagihan. Semua produk HPA dikawal oleh Pihak Berkuasa Kawalan Dadah. Anda tidak perlu risau utk mengamalkannya sepanjang masa.Semua kesan baik yg berlaku kpd tubuh badan anda adalah kerana khasiat yg terkandung dalam herba dlm Kopi Radix ini. Wassalam.

  11. Salam…ibu saya sudah berusia 53 tahun, dia ada mengalami bengkak disetiap jari2nya, dia berbadan gempal, dia juga mengalami sakit lutut dan susah untuk berdiri, apakah ubat yang patut dia amalkan di hpa?

  12. Salam ASK, kami cdgkan agar ibu anda mengamalkan set warga emas HPA iaitu:

    1. Omega 3 softgel
    2. Herba Tuju Angin
    3. Kopi Radix
    4. Malac
    5. Minyak But2 (utk disapu)

    Utk ayah anda, cdgn kami:

    1. Omega 3 softgel
    2. Herba Tuju Angin
    3. Kopi Radix
    4. Malac
    5. Ardisia

    Wassalam.

  13. Assalamualaikum
    Saya sedang berusaha untuk mendapatkan zuriat, tapi masalahnya saya mengalami PCOs ovari. Telur ada didalam ovari, tetapi kecil dan tidak matang pada hari yg sepatutnya. Telur juga terperangkap di dalam ovari. Telah membuat pembedahan ovari drilling. Bagaimana saya nk mengatasi masalah ini. T.kasih.

  14. Waalaikumussalam Zaza, saya tiada pengalaman merawat masalah spt yg anda alami. Harap dapat rujuk dgn herbalis HPA. Jika anda di lembah klang, sila ke stokis Shah Alam, Pn Habshah Ariffin, 03-55105477.

  15. saya wanita hamil, berusia 21 tahun dan sekarang kandungan saya mencecah 7 bulan.saya nak tahu, jika saya minum kopi radix nie, bayi saya ok ker?ader kesan sampingan tak?

  16. Salam Zuriah, kopi radix dan produk HPA yg lain tidak mendtgkan kesan sampingan. Yg mungkin terjadi hanyalah DOC (direction of cure). Info lanjut ttg DOC, baca di link ini http://duniaherbahpa.com/2006/rukun-penyembuhan/ . Bayi anda akan kuat otot dan tulang belakangnya jika ibunya mengamalkan kopi radix..InsyaAllah.

    Salam Maz, anda boleh hubungi kami atau Herbalis HPA Pn Habshah Ariffin, 03-55105477. Atau anda boleh dptkan nasihat dari staf cawangan HPA sendiri.

    Salam Wawa, info anda itu tidak betul. Semua produk HPA mendpt kelulusan Kementerian Kesihatan (rujuk label MAL di setiap produk) dimana ianya dijamin mujarab, berkesan, berkualiti dan selamat digunakan. Produk HPA tidak memberi sebarang kesan sampingan tetapi sebenarnya berupaya menyembuh pelbagai jenis penyakit dengan izin Allah, InsyaAllah. Jgn mudah percaya dgn cerita2 yg tidak berasas tanpa di tunjangi dgn bukti2 yg kukuh.

  17. salam

    sy masih menyusukan bayi sy yg berumur 8 bulan…benarkah ada yg mengatakan bahawa kopi radix boleh menambahkan susu badan?dan bolehkah wanita menyusu minum kopi radix?

  18. Askm,
    1)ibu saya pengidap darah tinggi dan bergantung pada ubat doktor. Dia juga sering mengalami sakit lutut. Kulitnya agak sensitif tak boleh makan sembarangan cth ayam. Kalau termakan kulitnya tumbuh ruam dan senang kena kurap dan panau produk yang mana sesuai untuknya?
    2)Apabila sebut kopi radix org akan bayangkan hanya utk kekuatan batin lelaki. Bagaimana pula jika wanita yang meminumnya?
    3)Saya ada masalah kurang bernafsu bersama suami, malah anu saya sering kering dan terpaksa guna minyak Johnson baby apabila ingin bersama. Adakah minum kopi radix akan dpt atasi masalah saya ini?
    Terima kasih.

  19. 1. Saya menghidapi penyakit kebas2 jari jemari tangan sejak mengandung anak pertama 5 thn yg lalu hingga kini penyakit kebas2 di tangan saya masih belum sembuh malah semakin hari semakin kerap berlaku.

    2. Saya juga menghidapi penyakit cyst di bhgn ovari kanan sejak melahirkan anak pertama. Dari Feb-Apr’08 sy mengalami pendarahan selama 3 bulan, kemudian dengan pengambilan ubat2an hospital, pendarahan sy dah pun berhenti dan cycle period sy kembali spt biasa. Seminggu yg lepas sy minum kopi Radix dan ‘period/pendarahan’ semakin byk sama spt bulan feb-apr yg lalu. Sy mula was-was utk meneruskan meminum kopi Radix.

    Sila beri nasihat n pandangan kpd masalah 1 n 2 di atas. TK

  20. Satu soalan saya, kenapa setelah saya mengamalkan makan vitex dan herba pelawas kerana saya susah buang air besar serta minum kopi radix, saya selalu dapat sakit lengoh lengoh di tengkok. Sakit sangat dan terasa macam nak sedawa saja. Macam banyak angin. Sebelum ini saya tak seperti ini.

  21. Akum.. pertanyaan saya ialah : bolehkah saya minum kopi radix sedangkan pada masa yang sama saya ingin sangat hendak mengandung? jika sekiranya boleh, bolehkah sehingga 6 paket sehari ? tapi tidaklah sehingga setiap hari sehingga 6 paket.. Terima Kasih

  22. salam,

    Usia saya dalam 40an, saya mengalami kulit yg kering, kadang2 gusi bengkak/sakit gigi, suka mengantuk dan kadang2 rasa malas nak buat kerja (kurang cergas), akhir2 ini saya kerap mengalami simpul biawak pada bahagian kedua2 belah kaki hingga ke betis. (sebelah utara sebut tarik mengkarung) agaknya mungkin saya kekurangan kalsium dlam badan kot, boleh ker tuan cadangkan herba2 hpa yg sesuai untuk masalah saya ni. ada tak herba hpa yg sama fungsinya dengan kalsium.
    saya mengharap dapat jawapan dari pihak tuan.

    terima kasih.

  23. Sy suka kopi Radik tapi kenapa bila sy minum Kopi Radik kepala rasa berat , badan rasa berangin & lenguh2 ?
    Sy ada Darah tinggi, Kencing manis & Jantung.

    Diharap dpt jelaskan.

    T. Kasih.

  24. Saya mencari products yg sesuai utk

    1-bapa saya (64 thn) yg mengalami masalah kencing tak lawas, sering mengantuk dan keletihan.

    2-suami yg kuat merokok tetapi tidak boleh mengambil kopi kerana akan pening. tempat suami kerja suami yg agak jauh dari rumah juga menyebabkan dia selalu keletihan di waktu malam. ada cadangan products yg sesuai?

    T/kasih

  25. Assalammualaikum..

    Saya nak tanya ada tak produk yang di hasilkan oleh HPA yang boleh mengurangkan berat badan dan mengawal nafsu makan?

  26. Assalamu’alaikum wrwb

    Saya Fadzil dari gombak ingin bertanya..

    1) Adakah evening primerose boleh
    diambil oleh lelaki ?

    2) Apakah harba untuk mengubat
    kuku yang rosak ?

    3) Apakah Harba yang mengandungi
    Vitamin D ?

  27. Salam Ina, kopi radix berkesan utk membanyakkan susu ibu. Ianya terjadi kepada isteri saya sendiri. Selamat mencuba.

    Salam Fadzil, EPO tak boleh diambil oleh lelaki.

    Salam Faezah, stoma K, teh asiatica, VCO softgel adalah penyelesaian kepada masalah anda.

  28. salam…saya telah mengamalkan kopi radix selama lbh krg 4 bulan..
    alhamdulillah…setakat ni..kopi radix dpt mgawal nafsu makan dan tidak mybbkn sakit kepala..

  29. Salam. Tahniah kepada rangkaian produk hpa. Alhamdulillah, dgn izin Allah, suami saya tidak lagi mengalami sakit migrin sejak mengamalkan kopi radix dan herba tuju angin.
    Saya juga menggunakan produk2 hpa yg lain spt minyak but2.Setiap kali sakit perut, anak saya pasti minta disapukan dan hasilnya
    memuaskan.Tahniah HPA!

  30. salam…..terdapt sachet dlm radix jumbo yg tiada potongan tepi,kadang kala hampir kesemua sachet dlm pek itu…harap maklum.

  31. Salam…saya sedang mengandung 7 bln. Blh tk sy minum kopi radix dan semasa berpantang? Berapa sachet yg sesuai untuk saya sehari. Tksh.

  32. saya dan suami dah lama mengamalkan kopi radix.Terbukti berkesan untuk merangsang nafsu hubungan kami…cuba lah dgn keyakinan…

  33. salam. sy student, sedang buat research tntng kopi radix, n sy ada pertanyaan serta permintaan. bleh sy dapatkan keterangan berfakta sahih (kajian saintifik/journal/dsb)tentang khasiat kopi radix?

  34. saya minum kopi Radix setiap hari.ia memang beri kita tenaga.pengalaman saya..baru-baru saya pergi ke Masai,Pasir Gudang,Johor .tak pernah pergi kesana.jaraknya 750 km lebihkurang dari Alor Seter.pagi minum radix campur madu sikit..saya pandu kereta terus tanpa henti ke sana(tolak berhenti isi minyak).hoh sungguh ajaib.badan tak letih dan tak penat.macam biasa saja.kawan-kawan terkejut bila di ceritakan…jadi siapa-siapa yang nak berjalan jauh.. ha ha..cuba tengok sekali. lebih-lebih lagi pemandu bas ke ,lori ke,keretapi ke atau pilot MAS ke atau mat rempit ke nak bagi tayar naik tinggi…tk

  35. Akum.. pertanyaan saya ialah : bolehkah saya minum kopi radix sedangkan pada masa yang sama saya ingin sangat hendak mengandung? jika sekiranya boleh, bolehkah sehingga 6 paket sehari ? tapi tidaklah sehingga setiap hari sehingga 6 paket.. Terima Kasih

  36. saya nk bertanya apakah kopi radix n sesuai untuk saya yang aktif dalam aktivti lasak……ataupn please introduce what product yg sesuai untuk saya

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CommentLuv badge