Tawaran Membuka Restoran HPA-RFC, ROC, RCH, RBH

Berminat nak buka RFC? Hubungi Ustaz Abdul Samad untuk urusan lanjut, 0194340717.

Mereka yang berminat untuk membuka Restoran RFC, RCH (Radix Chicken House), ROC (Radix Oriental Cuisine) dan Radix Bakery House (RBH) boleh menghubungi saya sendiri (Pengarah Urusan) melalui SMS (012-4059717). Semua contoh perniagaan itu terdapat di HPA City Sungai Petani dan Alor Setar, boleh menjadi “prototaip” untuk dipindah ke mana sahaja lokasi pilihan anda.

Keinginan anda untuk bersama HPA mengembangkan produk halal kami dahului dengan ucapan terima kasih. Kos projek adalah seperti berikut:

1. RFC – 1.5 juta
2. RCH – 500 – 600k
3. ROC – 300 – 400k
4. RBH – 100 – 200k.

Kesemua bergantung kepada lokasi dan keluasan tempat pembinaan. Apapun jumpa saya (Pengarah Urusan) dulu sebelum membuat apa-apa keputusan. Terima Kasih.

Sumber: JawiHerbShop.blogspot.com

Perkembangan RFC

RFC di Kluang sudah hampir 99.9% siap. Satu lagi bendera kita kebarkan diselatan. Sebulan kemudian pula lagi kita rasmikan RFC di Maidin Mall. Team leader Lembah Kelang, En Hafizan, Dr Ishak, Cikgu Murad dan lain-lain bersiap sedia dengan dua RFC di Shah Alam dan Kajang. Ini semua adalah kerja gigih dari kalian semua yang mengadakan PBC dari utara sampai Selatan. Pantai Timur bersedia untuk menyusul RFC Kubang Krian dan 5 lokasi lagi yang sedang dipilih.

Kesetian kalian semua dituntut kerana kalianlah yang menjadi pilar bagunan HPA ini. InsyaAllah.

Pembukaan RFC Kluang

Restoran RFC Kluang, Johor

Syukur, RFC Kluang akan dibuka untuk umum pada 24/10/09. InsyaAllah. Persiapan dibuat hampir siap dan team RFC HQ kini telah mula mengatur kerja dan shif. Sebenarnya mereka telahpun membuat kursus RFC dan kursus Penghayatan HPA sebulan yang lepas bagi persiapan ini. Namun begitu membuka RFC bukan hanya kepada kedainya sahaja tetapi menguruskan semua keperluan yang terlibat.

Tarikh cadangan awal telah di tukar ke tarikh ini bagi menyempurnakan semua persiapan yang diluar jangka. Semoga warga HPA selatan akan menjadi juru bicara kepada produk unggul kita dipasaran makanan segera. Amin.

Restoran RFC Cawangan Bandar Laguna Merbok, Sg Petani
RFC Laguna juga menyediakan perkhidmatan ‘drive-thru’ atau pandu lalu
Cawangan HPA juga turut terdapat dalam RFC Bandar Laguna.

48 thoughts on “Tawaran Membuka Restoran HPA-RFC, ROC, RCH, RBH”

  1. hye, im Nurul from university of malaya. we will have project on 16-18 oct, but we still have not enough money to support our project.we really hope from you to support our project. we receive anythings from you like money, food or something can give to the student who are take part in our project. about 200 member from any university have joined our programme.this my no phone 0193039068

  2. Salam,

    Baru2 ini saya pergi bandar tasek permaisuri di KL. Saya nampak ada agen dan stokis HPA. tapi tak ada pula no taliponnya tertera di sini. Saya tidak singgah hari tu sebab nak cepat.

  3. teringin nak buka cawangan rfc, tp mahal sangat modal.. rch pun mahal jugak.. takde ke mane2 pihak boleh bantu saya untuk mendapatkan modal…

  4. Salam

    Minta buat banting apabila ada promosi pembukaan outlet. Di KB tiada langsung banting atau pun siaran radio tempatan.

  5. salam…nak bertanya dan memberi cadangan..RFC xde plan nk bukak perniagaan franchise kiosk ke?maksudnye,modal kecik dan boleh di buat di mana sahaja…especially di dalam Universiti…ramai mahasiswa/i yang bertanya berkenaan hal ini…ini juga boleh membantu perkembangan promosi RFC serta memperkenalkan HPA di dalam kawasan Universiti…014-5122517

  6. Cadangan dr iskandar tu sangat bagus. Univ dan kolej lah tempat yg paling strategik bagi RFC ,ROC dll. Modal boleh diusahakan oleh koperasi univ atau koperasi pelajar.HPA perlu lebih ramai PRO sebab pengurus yg ada tak terlayan panggilan talipon.

  7. Assalamulaikum, downline saya ingin menjual ayam goreng Organik di tepi jalan. Jadi dia ingin menggunakan logo HPA untuk membuat bena di gerainya. Segala bahan mentah dia akan menggunakan sumber dari HPA seperti ayam dan tepung. Saya ingin bertanya bolehkah dia berbuat begitu?

  8. salam , berminat buka HPA restoran or jual produk kat port klang,,,ader pembiayaan tak or support for loan approval frm tekun??..bantu kami anak melayu untuk menaikan nam melayu…hidup melayu

  9. Assalamualaikum tuan.

    Saya amat berminat untuk menjalankan perniagaan RFC di kawasan Seberang Prai Tengah. Namun saya tidak mempunyai modal sebanyak itu. Saya hanya berkerja di kolej swasta dengan pendapatan RM1800 sebulan walaupun mempunyai pendidikan peringkat sarjana. Kerana masalah modal, saya ingin meminta bantuan atau panduan dari pihak tuan supaya impian saya tercapai.

    Syukran.

    Assalamualaikum.

  10. Assalamualaikum… Saya merupakan siswazah menganggur… Jadi saya nak tahu bagaimana utk membuka francais RFC? Adakah seperti modal yg tertera? Bagaimana cara utk mendapat bantuan modal? Lokasi cadangan sekitar Kuala Nerang atau Pokok Sena… 019-5913199 tdi1121@yahoo.com

  11. teringin nk buka radix di seri manjung…saya asal alor star..kalu balik sana selalu p beli rfc…sini ramai melayu dan perniagaan di sini sedang pesat membangun…cadang buka rfc@rch di manjung sebab skg ni TESCO sedang dibina…bleh wat rch kt dlm tesco…saya takde modal..sapa2 bleh cadangkan bantuan modal dr mana??saya rasa memang elok sgt buka di Manjung…

  12. RFC ni kalau nak bukak cume orang yang banyak duit je ker? 1.5 juta mane nak dapat pinjam. Kalau KFC tu ada pembiayaan pinjaman daripada PNS dalam bentuk fraincais. Kalau RFC, x ada ke pembiayaan dalam bentuk pinjaman daripada HPA?

  13. sejak kebalakangan ini susah sangat nak dapat stok kopi diet kat s.alam,pegi cawangan,hpaic pun x ada stok…harap2 jgn sampai tunggu berminggu baru dapat stok

  14. satu kompleks membeli belah akan dibuka di Guchil daerah kuala krai. pihak HPA tidak berminat ke utk membuka RFC di situ. Sy agak berminat mengenai perkara tersbut. Boleh sy tahu modal dan cara utk membuka restoran RFC. Tqvm

  15. salam,sy berminat utk buka kiosk hpa di LABUAN, sbb daerah sabah n sarawak belum ada lagi cawangan..…sy mengharapkan maklumat mengenai cara pengurusan dan modal permulaan .sila email sy di razmansaid@yahoo.com.maklum balas pihak HPA amat sy hargai.. terima kasih.

  16. assalamualaikum.. saya ingin membuka rfc di tempat saya iaitu di sg.buluh. tapi saya mengalami masalah kewangan.bagaimana saya nak buat pinjaman.

  17. ramainya makhluk allah nak buat bisnes dgn hpa termasuklah saya… namun ntahla apa masaelahnya dgn pihak hpa belum respon pun dgn cadangan tuan2 n puan2.. mungkin ada hikmah la noo..balik sembahyang hajat byk2…

  18. SALAM ….
    Saya salah seorg ahli HPA..
    saya giat juga menjual kopi radix pada kawan2…
    satu je yg saya nk bertanya kenapa HPA xbuka cawangan RFC di seri manjung Perak…kawan2 kt opis saya pun ada tnya saya pasal ni…
    saya berpendapat klau HPA membuka RFC di seri manjung mmg ramai org akan kunjung…sbb mejoriti penduduk manjung adalah melayu…saya berharap RFC dpt di tubuhkan di seri manjung yg kawasan perbandaran yg agak maju dengan penduduk yg ramai..

  19. saya bersetuju dgn cadangan ida dr seri manjung..saya pun asal kedah tinggl di seri manjung..saya pun berharap RFC dapt bina di seri manjung sbb TESCO bakal siap beroperasi pertengahan bln 1 2011..
    mejoriti penduduk melayu yg ramai..insyaallah RFC akan di terima di hati mereka…

  20. Saya telah mempunyai modal 500k tunai adakah cukup untuk buka ROC dengan modal sebanyak itu atau perlukan lagi 100k baru boleh cukup? dimanakah kawasan yang paling sesuai untuk saya buka kalau lah ianya dibenarkan.sila contact sy di email saya untuk perbincangan atau tel saya di 0127988315

  21. assalammualaikum…
    en sy berminat sangat tp modal sy kecik. sy nak cadangkan agak pihak hpa adakan kiost rfc yg modal kecil untuk org yg berminat mcm sy tp memerlukan modal kecil dan di kwa/daerah yg kecil

  22. Saya spt yang lain sgt berminat untuk membuka caw RFC mungkin di kawasan ipoh perak tapi bagaimana pihak tuan boleh membantu sekiranya saya kekurangan modal.

  23. kenapa rfc tak dibuka di pasir gudang? nk juga merasa kelazatan ayam rfc tu,,,,tapi ntah bila. diharap semoga pihak hpa dapat mbuka kedai rfc di kawasan pasir gudang @ TAMAN MOLEK . TRDAPA BANYAK PROJEK RUMAH KEDAI YANG INGIN DIBANGUNKAN DISINI

  24. salam, saya merupakan ahli HPA dimana, hampir semua ahli keluarga saya merupakan ahli HPA, disamping kami bergiat ttg perubatan serta produk-produk HPA adalah kami sekeluarga sendiri. disini saya berhasrat untuk membuka satu daripada bisnes yang tertera, saya masih lagi belajar dalam pengurusan pentadbiran pemasaran dan sangat bercita2 utk menggiatkan bisnes halal seperti ini. saya berharap boleh dapat email, dgn lebih spesifik lagi tentang keusahawanan yang diutarakan untuk dibincangkan oleh kami sekeluarga.

  25. ASSALAMUALAIKUM.

    Cadangan saya buka francais di Mid Valley, Kuala Lumpur supaya pelajar atau pengunjung mid yang tggal di skitar kuala lumpur yang berusaha untuk memboikot barangan ISRAEL boleh membeli makanan di sana. tidak pun stall HPA mungkin sudah memadai untuk kami mendapatkan barang HALAL.

    Sekian. Wasalam. Mohon cadangan dipertimbangkan.

  26. Salam kepada pihak pegurusan RFC,Saya tinggal di sekitar lembah Klang,saya dapati RFC mempunyai potensi untuk dimajukan di seluruh Malaysia,saya amat berminat untuk membuka salah satu cawangan RFC di kawasan lembah Klang,akan tetapi saya tidak mempunyai modal untuk membukanya,adakah pihak pengurusan RFC akan memberi bantuan pinjaman kepada pengusaha seperti saya dan memberi bimbingan untuk saya meluaskan pasaran RFC?

    Sila hantarkan jawapan ke email saya,terima kasih.

  27. assalamualaikum tuan..
    sy berminat utk menjadi salah seorg ahli RFC..
    jika sy nak membuka cawangan RFC d ampang, bagaimana pengurusannya, dari segi modal, latihan serta pentadbiran.. harap tuan2 di HPA boleh beri sedikit penerangan secara jelas kepada sy.. trima kasih dengan kerjasama yg diberi..:-)

Leave a Reply to aiman tak kesah Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CommentLuv badge