Tonik Pandan (Minyak Rambut)

tonikrambut.jpgSatu kajian menunjukkan bahawa dalam masa 100 tahun lagi semua lelaki dan perempuan akan menghadapi masalah keguguran rambut yang kritikal. Menurut seorang pakar rambut Professor Lubowe mengatakan bahawa punca kebotakan adalah seperti berikut:-

1. Air dan makanan yang semakin kotor dan mengandungi bahan kimia berbahaya.

2. Pencemaran udara yang semakin kritikal.

3. Tabiat suka menggunakan pewarna rambut, kerinting, meluruskan, penggunaan gel dan bahan kimia yang lain.

Kulit kepala di bahagian kulit kepala terdapat banyak pembuluh darah. Aliran darah yang terdapat pada lapisan kulit kepala berfungsi untuk membekalkan nutrien kepada akar rambut supaya menjadi lebih subur bagi pertumbuhan rambut. Tonik Pandan Rambut mengandungi pelbagai bahan yang diperlukan oleh akar rambut, kulit kepala dan rambut. Produk ini juga dapat mencegah berlakunya lkelemumur, rambut bercabang dan pertumbuhan mikroflora.

Komposisi (75 ml per botol) :
Minyak Zaitun dan Herba Pilihan

Dos :
Gunakan setiap hari. Waktu yang paling sesuai ialah pada waktu sebelum tidur dan waktu pagi. Urut dan picit pada kepala supaya menyerap ke akar rambut.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 15
Sabah & Sarawak: RM 18

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 10
Sabah & Sarawak: RM 13

Nilai Mata (NM): 4

21 thoughts on “Tonik Pandan (Minyak Rambut)”

  1. Encik Sukri, stokis HPA di Terengganu memang ada. Saya sudah memberi sedikit penerangan tentang stokis di sana melalui emel anda. Sila rujuk emel anda utk maklumat selanjutnya. Atau emel kpd saya muhamadredza@yahoo.com jika ada sebarang pertanyaan.

  2. Salam, terima kasih atas perkongsian pengalaman anda menggunakan tonik pandan ini. Marilah sama-sama kita mencubanya.

  3. salam, tonik ni kat kelantan dan sungai petani ada tak?kalo ada leh tolong beritahu saya di kedai mana secara detail kat email saya.

  4. salam
    saya baru mencuba tonik ini dlm tempoh seminggu.namun begitu saya mendapati mslh keguguran rambut saya menjadi-jadi. adkh tonik ini perlu di pakai bersama-sama dengan syampu pandan kasturi atau boleh menggunakan apa-apa jenis produk syampu bagi mendaptkan kesan yg maksimum?
    bagi mana2 org yang mmpunyai masalah keguguran rmbut yg serius (botak), apakah saranan produk hpa yg trbaik untuk mereka
    terima kasih

  5. Salam Aqilah, utk masalah anda, adalah digalakkan agar anda menggunakan mana-mana syampu HPA utk kesan yg lebih baik. Kemudian sinergikan bersama Tonik Panda. Guna tonik ini tiap2 pagi dan mlm. Sebenarnya produk tersebut bukan lah punca rambut gugur. Sebaliknya mungkin ada masalah lain (cth mgkn disebabkan resdung atau lain2). Jadi anda perlu mengambil produk herba tertentu utk mengatasi masalah ini. Seeloknya anda maklumkan masalah lain yg anda hadapi selain keguguran rambut. kami akan cdgkan herba yg sesuai utk anda. Utk yg alami masalah gugur rambut yg serius, mereka juga disarankan mengikuti kaedah yg sama spt di atas. Selain itu, boleh juga menggunakan minyak zaitun sbg minyak rambut. Wassalam.

  6. Nak tanye, knp stok utk sesetengah barangan HPA susah nak dpt kat sabah contohnya sabun pegaga dan lain-lain lg? costumers pun dah merungut sebab ada brg2 kat katalog tu xde.

  7. Salam Dego, sila adukan masalah kekurangan stok kpd pihak HQ HPA. Anda boleh emel atau call 04-9776805, wahida@hpa.com.my. Skrg ini mmg HPA ada sedikit masalah kekurangan stok bg sesetgh produk. Antara sebabnya ialah tanaman spt Roselle yg krg menjadi. Produk lain ada juga yg baru masuk production. Harap anda dpt bersabar menghadapi masalah ini.

  8. hi,
    saya memakai syampu pandan sebelum ini dan telah dimaklumkan bahawa syampu ini sudah tidak dikeluarkan lagi..apakah benar?
    sekiranya masih ada, bagaimanakah caranya untuk saya membeli secara online?

  9. Salam…
    Sy mengalami mslh keguguran rambut n kelemumur. boleh ke pakai myk ni? sy skrg mengamalkan coscinium plus sbb ade resdung. ade kesan pa pe x kalau sy pakai myk ni?

    ~ingin tahu~

  10. Salam,saya nak tahu ada tak produk untuk rambut rosak nak juga tonik pandan ini sesuai tak untuk rambut yang di rebondingkan dan warnakan.

  11. saya mengalami masalah uban pra-matang dan kepala saya terlalu mudah berpeluh. tolong cadangkan herba/syampu HPA yg sesuai untuk masalah saya ni…terima kasih.

  12. salam..saya mengalami masalah rambut gugur dan mengalami kebotakkan di bahagian dahi dan ditengah2 rambut sedikit demi sedikit pada umur saya 27 tahun ini.bila mandi atau tidur pasti banyak rambut gugur.dah macam2 cara sy guna tapi tak berkesan,adkah tonik ini dapat membantu dan apa saranan yang pihak anda

  13. Saya mempunyai masalah rambut gugur, kulit kepala gatal,kelemumur dan juga ada resdung. Macam mana nak selesaikan.wt masa skrg ni sy mngambil produk vco,conscinium dan syampu aromaterapi dr hpa..di samping tu sy juga ade mengunakn minyak kelapa dara sbg minyk rmbut..adkh produk ni memberi kesan trhdp mslh sy ni….ataw pihak hpa ada sbrg cadgn…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CommentLuv badge