Mega 3 Kapsul & Omega 3 Softgel

MEGA – 3 (KAPSUL)

mega-3-kapsul.gifProduk ini khusus menggunakan Ikan Tenggiri Biru dari Lautan Artik ini mempunyai kadar DHA yang tinggi jika dibandingkan dengan ikan-ikan laut yang lain. Keunggulan produk ini :

1. Mengandungi kadar mineral yang tinggi

2. Mengandungi protein yang berkualiti

3. Lebih mudah diserap oleh badan

4. Amat sesuai dijadikan amalan oleh ibu mengandung untuk kecerdasan minda bayi yang dikandung

5. Sesuai mulai bayi hingga dewasa untuk pemakanan kesihatan

Komposisi (60 Kapsul per botol) :

1. Scomber scombrus

2.Mallotus villosus

3. Clupea harengus

4. Engraulis ringens

Dos :

Umur di bawah 3 tahun : 2 kapsul sehari

Umur 3 hingga 7 tahun : 3 kapsul sehari

umur 7 tahun ke atas : 2 kapsul pagi dan 2 kapsul malam

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 30
Sabah & Sarawak: RM 35

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 25
Sabah & Sarawak: RM 28

Nilai Mata (NM): 15

OMEGA – 3 (SOFTGEL)

omegasoftgel.jpgProduk yang mengandungi asid lemak EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), LLA (Linolenik Acid), asid amino kompleks dan mineral. Omega3 Softgel menggunakan sumber dari ikan laut dalam yang diperolehi di kawasan Artik yang dikenalpasti mengandungi bahan tersebut.

Kajian dari para pakar pemakanan kesihatan mendapati ikan yang terdapat di sekitar kawasan laut Artik seperti Tenggiri Biru, Kod, Solomon dan sebagainya mempunyai kadar EPA dan DHA yang tinggi. EPA dapat mencegah kadar kolestrol yang berlebihan, stress yang berlebihan:

DHA berfungsi membantu meningkatkan kemampuan otak untuk belajar dan menguatkan minda serta daya ingatan. Kelebihan lain yang ada pada Omega3 Softgel adalah :

1. Mencegah penyakit kulit

2. Mencegah migrain, kesemutan, sejuk pada kaki dan tangan

Produk ini sesuai diamalkan oleh mereka yang berumur 40 tahun ke atas atau mereka yang sudah ada penyakit kronik popular masakini.

Sebahagian maklumat produk ini telah dikeluarkan daripada web atas sebab-sebab yang tidak dapat dinyatakan. Sila lawati laman web rasmi HPA untuk maklumat lain atau hubungi admin web dan para pengedar HPA.

Komposisi (60 biji per botol) :

Setiap softgel 500 mg mengandungi 18%EPA dan 12%DHA

Dos :

Amalkan 2 softgel pagi, 2 waktu tengahari dan 2 waktu malam.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 32
Sabah & Sarawak: RM 34

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 28
Sabah & Sarawak: RM 30

Nilai Mata (NM): 10

33 thoughts on “Mega 3 Kapsul & Omega 3 Softgel”

  1. Cik Faiza, omega 3 kapsul sesuai diamalkan oleh bayi hingga dewasa (berumur kurang 40 tahun) untuk pemakanan kesihatan dan utk meningkatkan daya kesuburan lelaki dan perempuan. Omega 3 softgel pula sesuai utk golongan berumur 40 tahun ke atas dan yg menghidap penyakit2 tertentu spt kanser dan tekanan darah tinggi. Tetapi jika individu yg berumur bawah 40 tahun mempunyai masalah penyakit spt kanser dan tekanan darah tinggi, mereka boleh mengamalkan omega 3 softgel.

  2. adakah omega 3 boleh diberikan kpd bayi yg baru lahir, bagaimanakah caranya?
    adakah omega 3 softgel sesuai dimakan untuk golongan 20an?

  3. Pn Aida, Mega 3 Kapsul boleh diberi kepada anak-anak yang berusia setahun ke atas. Ambil 1 biji kapsul, dibuka dan campur dalam nasi atau makanan lain. Jangan campur dengan susu kerana Nabi berpesan supaya elakkan makan ikan (mega 3 kapsul) dengan susu. Bagi individu yg berumur bawah 40 tahun yang mempunyai masalah penyakit spt kolestrol dan tekanan darah tinggi, mereka boleh mengamalkan omega 3 softgel.

  4. Assalammulaikum,

    Saya telah berkahwin lebih kurang setahun lebih dan belum mendapat cahaya mata…adakah pengambilan omega 3 jenis capsul boleh membantu mempercepatkan saya mendapat zuriat..Saya harap pn akan dapat membantu saya dalam masaalah ini…
    Terima kasih.

  5. Waalaikumussalam Pn Harlina, pengambilan Mega 3 kapsul sangat baik utk meningkatkan daya kesuburan tetapi hendaklah diamal secara berterusan. Suami puan juga digalakkan utk amal produk ini. Selain itu, disarankan juga puan agar mengamalkan Paramaria Plus, Herba Senggugut, Evergreen Centella. Utk suami puan, cadangan produk utk kesuburan ialah Radix kapsul, Mega 3 kapsul, Kopi Radix, Evegreen Centella, Herba Tuju Angin.

  6. Puan Harlina, pada pendapat saya,selain dari mengamalkan produk HPA, adalah dicadangkan agar membuat pemeriksaan di klinik atau hospital untuk mengetahui masalah sebenar. sebelum ini pun saya menghadapi masalah untuk mendapat zuriat setelah 3 tahun kami berkahwin. Setelah membuat pemeriksaan di sebuah klinik swasta, didapati sperma agak lemah walaupun bilangan sperma adalah pada tahap yang normal. saya dan isteri saya telah mengamalkan produk HPA dengan penuh yakin dan alhamdulillah, insya Allah kami akan menyambut kelahiran anak kami yang pertama pada bulan november ini, Insya Allah.

  7. En Azeezoo, terima kasih kerana memberikan pendapat dan nasihat kepada masalah Pn Harlina. Diharap ia sedikit sebanyak akan membantu beliau.

  8. Assalamu’alaikum wrwb,
    Saya dan keluarga sudah kurang lebih satu setengah tahun ini mengkonsumsi herba hpa,saya dan keluarga merasa cocok dengan hpa,ini terbukti beberapa kali anak saya sakit seperti batuk,bercak merah,gatal2 di kulit, saya obati dengan hpa.Alhamdulillah sembuh.Pertanyaan saya amankan produk2 hpa dikonsumsi dalam jangka lama ? misalnya apakah tidak membentuk endapan di ginjal? Terimakasih.Wassalamu’alaikum wrwb.

  9. Salam Asih, semua produk HPA mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia dan lulus semua ujian yg ditetapkan (ujian kelarutan, logam berat, dll). Ini bermakna produk HPA dijamin selamat, mujarab dan berkesan utk diamalkan . Usah khuatir tentang masalah endapan di ginjal. Ianya enggak bisa terjadi, InsyaAllah. Tiada kesangsian lagi.

  10. Salam, Mega 3 kapsul ni elok mkn lepas or sebelom mkn..coz di bekas kapsul tulis selepas mkn..herba radix lain yang diberitahu elok mkn 30 minit sebelom mkn jika tiada gastrik..dan boleh tak mkn skali dgn ubat2/herba HPA yang lain? mohon bantuan…..

  11. Salam Ida, herba elok diambil ketika perut kosong iaitu 30 minit sebelum makan. Tetapi jika ada gastrik, ambil herba 30 minit selepas makan. Anda boleh ambil herba HPA bersama herba2 HPA yg lain pada masa yg sama.

  12. Assalamualaikum

    Saya baru mengetahui bahawa saya menghidapi penyakit Hepatitis B dan telah disahkan oleh doktor pada 2 minggu lepas. Apakah kombinasi produk yang sesuai untuk mengatasi masalah saya ini. Untuk makluman pihak tuan, sekarang ini saya telah mengamalkan produk HPA iaitu OMega 3 Softgel, Evergreen cantella, teh herba & madu asli..

    Adakah D’DET @ D’TORK juga sesuai utk diamalkan??? Dan…b/mana peraturan pengambilan produk tersebut? TQ

  13. Salam…
    Saya nak bertanya…Herba Imuniti tu merupakan kombinasi utk ubati Hepatitis B ke? Berapa harganya? T. Kasih

  14. Assalamualaikum.
    Saya nak dapatkan kepastian mengenai komen ke-4, supaya jangan makan omega 3 bersama dengan susu, kerana ada maklumat lain yang mencadangkan
    supaya omega 3 dimasukkan kedalam susu. Mohon kepastian.

  15. Salam Azmi, ikan merupakan salah satu makanan mengikut Sunnah Nabi Saw yang mana kelebihannya banyak sekali. Nabi melarang ikan (omega 3) di ambil bersama susu. Setakat pengetahuan kami, belum ada fakta sains menerangkan kenapa ikan tidak boleh dicampur dgn susu. Apabila Nabi sudah berpesan begini, pasti ada hikmah dan kelebihannya.

  16. Kandungan khasiat Omega-3 Ikan Keli antara tertinggi
    (Berita Harian, Jumaat –4 Oktober 2002)

    Kuala Lumpur (Malaysia) –Technology Park Malaysia (TPM) menerusi penyelidikannya mendapati ikan keli atau nama saintifiknya, Clarias gariepinus, mempunyai kandungan Omega-3 pada kadar 0.51 gram bagi setiap 100 gram, jauh lebih tinggi berbanding kandungan Omega-3 dalam ikan salmon (0.20g/100g), mackerel (0.10g/100g) atau trout (0.40g/100g).

    Kadar lemak dalam ikan keli (9-12 peratus) juga didapati antara yang tertinggi di kalangan mana- mana ikan air tawar atau masin, sama ada yang hidup di perairan tropika atau kawasan beriklim sederhana.

    PS. Kami menternak ikan keli organik secara komersial.. hubungi kami.. 0193800543

  17. Salam… saya mengamalkan pengambilan coscinium plus. jd boleh ka di makan bersama omega 3 kapsul? mcm mana cr pmakanan yg terbaik?

  18. Salam,

    Bolehkah kita ambil Omega-3 cuma 2biji pagi dan 2biji malam?

    Dan bolehkah omega_3 diambil bersama Garlic Oil Softgel sedang keduanya mempunyai sifat pencair darah, takut darah akan jadi terlalu cair?

  19. saya sedang mengandung lapan bulan. Sebelum ini, saya mengambil Mega-3 kapsul. Tapi, bermula bulan lepas, saya mengambil Omega-3 softgel kerana saya ingatkan kedua-duanya sama sahaja.Kebetulan pula Mega-3 sudah habis stok. Adakah Omega-3 softgel memberi kesan sampingan kpd kandungan saya?

  20. Saya berumur 39 tahun telah berkawin & mempunyai anak 3 org. Baru ni saya membuat pemeriksaan darah dan didapati tahap kolestrol dlm darah saya tinggi 7.8. Saya sgt2 risau boleh ke saya makan omega 3 softgel untuk mengurangkan kolestrol dan dimana saya boleh mendapati produk ini.
    Terima kasih.

  21. assalamualikum..umur sy 20..sy mghadapi msalah tulang belakang bngkok (sciliosis)tahap 2 25 darjah..dktor hnya buat rawatan bg membetulkan tulang belkang dgn membuat fisioterapi shj..adakah omega3 dpt mgatasi mslh sy ini..selain dr produk itu..apakah produk yg len bg mgatasi mlsh sy ini????

  22. As salam, saya ingin bertanya mengenai omega 3 softgel. bolehkah saya mengkonsumi softgel ini untuk kesihatan? kerana sebelum ini saya juga mengamalkan omega softgel dari produk2 lain seperti cosway & cni. kini saya telah bertukar kepada omega 3 softgel HPA. tetapi saya agak keliru kerana terdapat banyak pernyataan di atas mengatakan mega 3 kapsul elok diambil, kerana omega softgel sesuai untuk yang brumur 40 tahun ke atas dan berpenyakit. saya pernah membuat ujian kesihatan di hospital terkemuka dan diagnos mereka mengatakan jantung saya ok, dan apa yang saya alami cuma lah anxiety disorder atau panick attack berikutan daripada stress2 di masa lampau. kemudian saya pergi lagi ke hospital lain dan begitulah seterusnya, mereka mengatakan jantung saya tiada masalah (padahal sering terjadi rentak jantung yg tidak sekata) begitulah berulangkali saya keluar masuk hospital, doktor kata itu cuma lah akibat dari panick attack & anxiety yang saya alami. bahkan saya tidak diberi sebarang ubat tetapi diberi panadol dan ubat gastrik. saya tidak berpuas hati kemudian saya cuba mencari ubat2 herba untuk kesihatan, bila saya pergi ke pusat HPA pula, seorang staff HPA mendiagnos tapak tangan mengatakan saya sudah ada tanda2 penyakit jantung. (mudah terkejut, cepat marah) kemudian dia sarankan saya ambil olive oil ataupun omega 3 softgel. saya mohon pendapat dan pandangan pihak2 HPA mengenai masalah saya kerana saya pasti ramai lagi pengguna di luar sana mengalami situasi seperti ini.

  23. assalamualaikum
    sy bak tanya.. sy pregnant.. tp sy mempunyai mslh HB yang berkurangan dan kekurangan kalsium. adakah mega 3 ni membantu utk meningkatkan kembali HB serta kalsium sy?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CommentLuv badge